Kiedyś najczęściej bywało tak, że kiedy firma potrzebowała pracownika, rekrutacją na dane stanowisko pracy zajmował się właściciel firmy bądź jej zarząd. To oni czytali CV kandydatów i przeprowadzali rozmowy kwalifikacyjne.
Dzisiaj najczęściej zatrudnianiem pracowników zajmują się specjalne działy zwane działami HR z angielskiego human resources. Pracownicy takich działów zamieszczają ogłoszenia o pracę i przeprowadzają rekrutacje. Są odpowiednio wyszkoleni i posiadają odpowiednią wiedzę z wielu zakresów, tak aby wybrać spośród wielu kandydatów osobę, która wg nich będzie wykonywać daną pracę najlepiej i która posiada najlepsze do danego stanowiska pracy kwalifikacje.
Na rynku istnieją także firmy zajmujące się tylko rekrutacja pracowników do różnych firm i na różne stanowiska. Ostatnio jedna z takich firm poszukiwała do swoich szeregów pracownika na stanowisko pracownika ds rekrutacji. Praca miała się odbywać w siedzibie firmy w mieście Koronowo w województwie kujawsko-pomorskim.
Praca w Koronowie polegała na prowadzeniu procesu rekrutacji do firm na terenie całej Polski, jednak pracowników poszukiwano głównie zza naszej wschodniej granicy. Dlatego też przed kandydatami stawiano wymaganie biegłej znajomości języka ukraińskiego i rosyjskiego. Oprócz tego kandydaci musieli mieć rozeznanie w dokumentach jakie są wymagane przy zatrudnianiu obcokrajowców i byli odpowiedzialni za wypełnianie odpowiedniej dokumentacji i dostarczenie jej do odpowiedniego urzędu.
Asystent ds. administracyjnych
Zostaw komentarz