W każdej pracy należy utrzymywać poprawne relacje z pracodawcą. Oczywiście nie oznacza to, że trzeba się z nim zaprzyjaźnić i po pracy chodzić z nim na piwo. Dobrze rozumiana praca w Gniewkowie to między innymi dobry szef, który wspiera i rozumie, a nie tylko wydaje polecenia i karze. Wpływa to bardzo pozytywnie na atmosferę w pracy, jeśli pracownicy nie czują lęku przed swoim szefem, a żywią do niego pozytywne uczucia.
Pracujemy wydajniej, kiedy mamy szefa potrafiącego nagradzać za dobrze zrobioną robotę. Oczywiście nie oznacza to, że szef ma tylko głaskać po głowie i nie karać, jeśli zrobimy coś źle. Dobre utrzymywanie relacji pracownik-szef polega między innymi na tym, że gdy pracownik jest karany to doskonale rozumie, co zrobił źle i rozumie, że musi ponieść tego konsekwencje. Jeśli w myśl błędu pracownika firma straci pieniądze, szef musi potrącić to pracownikowi z pensji. Ważne, by robić wszystko w odpowiedniej atmosferze. Umiejętność przyznania się do błędu jest dla pracodawcy również bardzo cenna.
O wiele lepszy jest pracownik, który przyznaje, że źle zrobił i usiłuje naprawić swój błąd niż ten, który zapiera się, że to nie jego wina, choć wskazują na to wszystkie dowody i prędzej obwini cały wszechświat o swoja pomyłkę, niż sam się do niej przyzna.
Utrzymywanie właściwych relacji z pracodawcą nie jest proste, szczególnie gdy mamy do czynienia z szefem o dużym temperamencie. Jest jednak niezbędne do zachowania odpowiedniej relacji w pracy, by przychodzić do niej z uśmiechem na ustach, zamiast ze ściśniętym żołądkiem.
Wyjść poza strefę komfortu – co to znaczy
Zostaw komentarz