Praca jest miejscem, w którym siłą rzeczy spotykamy się z różnymi osobami, z którymi w innych warunkach nie chcielibyśmy zapewne przebywać przez 8 lub więcej godzin dziennie. Czasem jednak dobra praca w Gniewkowie warta jest tego, by czasem zapomnieć o różnych animozjach i stworzyć dobry team, który jest w stanie w grupie zrobić wszystko i wiele osiągnąć.
Dla zachowania zdrowia psychicznego warto pamiętać, że kontakty w pracy powinniśmy ograniczyć do służbowych. Nie jest to oczywiście takie łatwe, szczególnie gdy w pracy często organizuje się wyjścia integracyjne. Warto jednak zauważyć, że na przykład jakiekolwiek romanse służbowe nigdy nikomu nie wychodzą na dobre. Zwykle miłość lub przyjaźń nawiązane w miejscu pracy komplikują bardzo sytuację – człowiek przestaje się skupiać na swoich obowiązkach, a wszelkie problemy osobiste z tą osobą przenosi do pracy.
Dobrym założeniem jest wyraźne postawienie granicy pomiędzy życiem prywatnym a służbowym. Nie oznacza to oczywiście, że wszystkie pytania o sprawy prywatne należy zbywać. Warto utrzymywać dobre relacje w pracy z kolegami, ale nie należy wykraczać poza sferę koleżeństwa. Dobrze jest również założyć, że w pracy nie ma przyjaciół – można się dobrze dogadywać w sprawach służbowych, rozumieć się w lot przy robieniu projektów, ale poza pracą charakter drugiej osoby może być nie do zniesienia.
Dobrze jest zatem powstrzymać się od mocnego zacieśniania więzi z kolegami z pracy na rzecz spokojnej, efektywnej współpracy w dobrej, nieskażonej niesnaskami atmosfery.
Dress code – kiedy obowiązuje
Zostaw komentarz