Sprzedawca do pozyskiwania klientów korporacyjnych

Jak wiadomo dobry przedstawiciel handlowy to skarb dla firmy. Bez względu na to czym dana firma się zajmuje czy sprzedaje towary lub usługi, dobry handlowiec to zysk dla firmy. Wiele firm inwestuje w swoich przedstawicieli wysyłając ich na przeróżne szkolenia, mające na celu podniesienie kwalifikacji i umiejętności handlowych pracownika.

Handlowców dzielimy w zależności od rodzaju klienta i rodzaju oraz wysokości transakcji jaką dany handlowiec ma przeprowadzić. Zupełnie inaczej będą się kształtować rozmowy i negocjacje z klientem indywidualnym a zupełnie inny charakter będą miały rozmowy z prezesem wielkiej korporacji.

Ostatnio jedna z firm zajmująca się sprzedażą usług finansowych poszukiwała pracownika na stanowisko sprzedawcy do pozyskiwania klientów korporacyjnych. Firma, która zamieściła ogłoszenie miała swoją siedzibę w Łabiszynie w województwie kujawsko-pomorskim.

Praca w Łabiszynie była dostępna tylko dla doświadczonych przedstawicieli handlowych, mających minimum dwuletnie doświadczenie w pracy z korporacyjnym klientem. Doświadczenie musiało być udokumentowane i poparte stosownymi referencjami. Praca z klientem korporacyjnym jest trudna, ponieważ korporacje mają bardzo restrykcyjne przepisy wewnętrzne i ciężki jest proces decyzyjny w takich firmach.  Praca z takim klientem jest ciężka, wymaga doświadczenia oraz wysokich umiejętności negocjacyjnych i przede wszystkim cierpliwości.  Handlowiec musi znać struktury korporacji i wiedzieć do kogo udać się po decyzje i jak obejść obiekcje takiego klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *